Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013

ΓΙΑ ΝΑ "ΚΛΕΙΣΟΥΝ" ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ






Για μια ακόμη φορά άρχισαν να κυκλοφορούν οι γνωστές φήμες περί «κλεισίματος» των Ειδικών Σχολείωνκαι περί «μεταφοράς» των μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.


Εμείς πάνω σ αυτή τη φημολογία λέμε πως για να κλείσουν τα Ειδικά Σχολεία θα πρέπει πρώτα ν ανοίξουν τον Σεπτέμβριο, πράγμα εξαιρετικά αμφίβολο μιας και πέρασε και η σημερινή μέρα, αύριο έχουμε Πέμπτη 22 Αυγούστου και ακόμα να εκδοθούν οι Εγκύκλιοι των Αναπληρωτών εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π.


Έτσι αρχίζει να επιβεβαιώνεται το άκρως σουρρεαλιστικό ενδεχόμενο, να έχουμε έστω και αυτές τις πενιχρές πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς και αυτές των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ και να μην μπορούν να προσληφθούν οι συνάδελφοι αναπληρωτές καθόσον δεν θα υπάρχουν αξιολογικοί πίνακες.


Πώς να «ανοίξουν», χωρίς προσωπικό, λοιπόν τα Ειδικά Σχολεία για να μπορέσουν να τα «κλείσουν» οι «εξορθολογιστές»;

Βασίλης Βούγιας
21/8/2013

Κυριακή, 18 Αυγούστου 2013

με στόχο να κλείσου τα σχολεία Ειδικής Αγωγής .

Στη γνωστή κατεύθυνση της ένταξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή ακόμα και με βαριές αναπηρίες στα κοινά σχολεία κινείται το νομοσχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Παιδείας.
 
 
Οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή όχι μόνο δε λύνουν τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στον ευαίσθητο αυτό χώρο, αλλά εισάγουν και πλευρές που ρίχνουν το μπαλάκι της Ειδικής Αγωγής στις ήδη τρομερά επιβαρυμένες οικογένειες των ΑμΕΑ.
 
Για παράδειγμα, λέει χαρακτηριστικά το νομοσχέδιο ότι «η κατ΄ οίκον διδασκαλία (σ.σ. για τις περιπτώσεις που αυτή προβλέπεται) δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό ΕΑΕ παρά μόνο εάν γνωματεύσει σχετικά το ΚΕΔΔΥ». Δηλαδή, αν δε γνωμοδοτήσει το ΚΕΔΔΥ, το βάρος πέφτει στην οικογένεια.
 
Και σε άλλο σημείο προβλέπεται ότι «η υποστήριξη του μαθητή στο γενικό σχολείο μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας».
 
Όμως, η εμπειρία λέει ότι οι ειδικοί βοηθοί και γενικότερα το προσωπικό στήριξης που θα έπρεπε να 
 
 
 
 
 
υπάρχει στα κοινά σχολεία για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες μπορεί να κάνουν μήνες να οριστούν ή να περάσουν ολόκληρες χρονιές χωρίς καν να στείλει το κράτος τέτοιο προσωπικό σε κάποια σχολεία.
 
Η ρύθμιση, λοιπόν, του νομοσχεδίου ανοίγει το δρόμο για να αναλάβουν οι οικογένειες των ΑμΕΑ και αυτό το βάρος...